Saturday 20 June 2009

KEPALA BUAYA PUTIH!!

Daripada: Si Pencerita

Aku kan show off adakah aku ani pandai becerita or not :)

Ini adalah tengkorak kepala buaya salah satu daripada buaya yang terbesar di dunia. Pernah kah kamu melihat nya. Mungkin kamu tidak pernah melihat, kerana kamu tidak pernah melihatnya ! itu sebab kamu tak pernah melihat.betul juga! hehe! Menurut cerita, buaya ini telah memakan se-ekor kerbau betina kepunyaan seorang petani. Buaya itu menerkam dengan pantasnya lalu menelan dengan tidak meningalkan sisa sianya lagi. Petani itu sangat marah kerana kerbau yang di sayanginya telah mati ditelan buaya tersebut. Petani mula berfikir untuk membalas dendam. Agak susah untuk membunuh buaya ini, kerana buaya ini apabila dia timbul diatas permukaan air sungai, ianya seperti sebatang dahan kayu yang buruk, susah untuk mengenalinya. Ramai orang2 di kampung itu juga ingin membunuh buaya ini, tetapi tidak berjaya.

Pada suatu hari, orang2 kampung terdengar berita petani itu telah berjaya membunuh buaya tersebut.Maka mereka bertanya kepada petani itu macam mana beliau dapat membunuh buaya tersebut. Petani itu memberitahu "senang je...untuk saya senang mengenali buaya itu tidak nampak seperti kayu buruk, saya telah menuang 100 botol clorox kedalam sungai , maka selepas itu, buaya itu timbul menjadi putih disebabkan oleh clorox. Saya jerat dia dan terus bunuhnya. Selepas tu, badannya saya buang, kulitnya saya buat kan kasut dan talipingang dan kepala nya saya hantar kat muzium untuk display!

Tamat :) bagus ngak cerita ku nie..?? nanti ku cerita lagi k..

No comments:

Post a Comment